понеделник, 19 декември 2011 г.

Коледни дарения

С наближаването на коледните празници, от телевизията, радиото и дори от уредбите на големите магазини, ме затрупват с предложения и идеи за коледни дарителски кампании. Дни наред се чудя коя да избера.

Не, разбира се не се чудя. Няма да участвам в това откровено, предколедно лицемерие. "Дари топъл обяд на дете". На това дете преди коледа не му ли е бил нужен топъл обяд? А след коледа няма ли да му е нужен? Даренията уважаеми политици, фирми, банки, институции, PR агенции и т.н. не са кампания, а нещо, което или чувстваш в сърцето си и го правиш, без да се съобразяваш дали наближава коледа. Ил' пък не го правиш изобщо.

Има разбира се и контрапример:



Това не е предколедна кампания и като цяло идеята ми харесва. Кажете обаче, не Ви ли оставя този "рекламен клип" с някакво неприятно усещане за вина? Така и би трябвало да се чувствате, след като сте си оставили детето в дом! Не сте ли? И аз не съм. Защо тогава някой трябва да ни облъчва с реклами, които ни карат да се чувстваме виновни и ни асоциират с това?

В България има много добри хора. Аз познавам изненадващ, за мен самия, брой дарители. Никой от тях не си го е написал на челото и не е парадирал с това! Тези хора не са богати. Не и на пари. И човек винаги може да намери, какво да направи с някой друг "излишен" лев. Но вместо това, те даряват. Смятам, че Българите сме достатъчно зрели да даряваме. Дали тези, които правят дарителски кампании са достатъчно зрели обаче, предстои да се доказва.

Няма коментари: